XI. D - 2023 / 2024

26. VERES A BRIGITTA

2024. február 19.

A 11.D osztály kirándulása a Jád völgyébe

Kihasználva a februári vakációs napokat  február 17-19. között a Jád völgyében kirándultunk. Szállásunk Jádremetén volt. A falu a Jád patak völgye mentén, a Királykő Hegység és a Vigyázó hegyek talalkozásánál, a Remeți szoros sziklafalainak lábainál, helyezkedik el.

2024. február 15.

Éva Heymanre emlékeztünk

Éva Heyman születésének évfordulóján a nagyváradi Ady Endre Elméleti Líceum IX. A, XI.D, XII.E, XII.D, XI.F osztályai Ardelean Klementina történelemtanár kíséretében megemlékezett a deportált kislányra. A diákok az 1944-es tavaszi nagyváradi eseményekről szóló beszámolókat és naplóbejegyzéseket olvastak fel Éva Heyman szobránál és szülői háza előtt.

2023. október 27.

Mindegy, hogy mit, de csinálj valami hasznosat az életben!

Október 27-én Kapy András mérnök és vállalkozó látogatott el a 11.D-be. Előadásában arról beszélt, hogy napjainkban az erőteljes változások korában élünk. Megfigyelhetjük a 20. században sikeres, „öreg” iparágak hanyatlását és egyúttal új technológiákon alapuló szakterületek kibontakozását.

2023. október 26.

Itthon is lehet anyanyelvünkön és magas színvonalon tanulni!

Itthon is lehet anyanyelvünkön és magas színvonalon tanulni! Október 25-én és 26-án a 11.D osztály Kolozsvárra látogatott, hogy megismerkedjünk a Babes-Bolyai Tudományegyetem és a Kolozsvári Műszaki Egyetem kínálatával.

2023. október 24.

Látogatás az egyetem fizika és mérnöki szakjain

Október 24-én a 11.D osztály újra a Nagyváradi Egyetemre látogatott, ahol ez alkalommal a fizika tanszék docense, dr. Toderaș Monica Adina és volt diákunk, Antal Gergő fogadott minket.

2023. október 23.

Aki szereti a munkáját, kiteljesedhet benne! Látogatás a Qubiz cégnél

Aki szereti  a munkáját, kiteljesedhet benne! Látogatás a Qubiz cégnél

Október 23-án a 11.D osztály a nagyváradi Qubiz szoftverfejlesztő cégnél tett látogatást. A tágas konferenciateremben Szűcs Frigyes Krisztián marketing szakember, Vigh Szilárd csoportvezető programozó és Kucsera Norbert UX/UI designer fogadott minket.

2023. október 23.

Látogatás a Nagyváradi Egyetemen

Október 23-án a 11.D osztály a Nagyváradi Egyetemre látogatott el, ahol dr. Laslo Eugen egyetemi előadótanár   fogadott minket.

A diákok megtekinthették a kurzustermeket és laborokat. Ezután a tanár úr ismertette a matematika és informatika kar kínálatát, beszélt a felvételiről, tantárgyakról és ösztöndíjakról.

2023. április 27.

A Pusztai Farkasok Íjászegyesület íjászbemutatója

Az iskola másként-héten tartott bemutató elején Balog János és Ridi Ferenc íjászok elmondták, hogy a csapatuk egy hagyományőrző, honfoglalás kori hagyományokat felelevenítő íjászegyesület. A diákok megismerkedhettek az adott kor ruházatával, fegyvernemeivel, amelyeket ki is próbálhattak a lebilincselő program során. Tovább...➝

2023. április 05.

Környezetvédelmi kísérletek a debreceni Agórában

2023. április 5-én a 10.D osztály a Debrecenben működő Tudományos Élményközpontban, az Agórában töltötte a napját, ahol a diákok a természettudományokhoz kapcsolódó foglalkozásokon vettek részt.

2023. április 04.

Az elektromos autó előnyei és hátrányai: jó-e ez nekünk?

Április 4-én a 10.D osztály látogatást tett a nagyváradi Toyota-szervízben, ahol Puskás Attila bemutatta az elektromos autókat.

A globális felmelegedés problémája miatt ezek ígéretes helyettesítői a hagyományos, fosszilis tüzelőanyagot igénylő autóknak. A bemutató során ezen autók előnyeiről, hátrányairól, az életformánkra gyakorolt hatásairól hallhattunk.

2023. április 03.

A 10.D osztály végigjárta a „Csodálatos fák” tanösvényt

A nagyváradi püspöki palota kertje nem csupán a váradiak által igen kedvelt zöldövezet, történeti kert és idegenforgalmi látványosság, hanem a város szívébe ékelődött természetvédelmi terület, értékes és változatos növényvilágot felvonultató dendrológiai park.

2023. március 31.

A 10.D-sek ökológiai lábnyoma

Már több milliárdnyian élnek a bolygónkon, amit nemcsak a klímaváltozás felgyorsult hatása pusztít, hanem a robbanásszerűen túlnépesedő fogyasztói emberi civilizáció is. Emiatt is fontos tudnunk, hogy egyénileg mekkora lábon is élünk és ezáltal úgy kell csökkenteni a fogyasztásunkat, hogy minél kisebb ökológiai lábnyommal járjon a mindennapi életünk. Március 31-én, pénteken kiszámítottuk az osztály ökológiai lábnyomát. A világátlag és az európai átlag közötti értéket kaptunk....

Hogyan lehetséges az ökológiai lábnyom csökkentése?

• a szelektív hulladékgyűjtés;

• hulladék nélküli vásárlás és háztartás a „zero waste” szabályai szerint;

• a faültetés;

• az újrahasznosítás;

• a komposztálás.

2022. október 16.

Csapatépítő hétvége

Élménydús csapatépítő hétvégét töltöttünk együtt október 14-16. között Nagyvárad közelében, a Gondos Vendégházban.

A szállásunkon minden adott volt, amire egy ilyen hétvégén szükség van: a hangulat, a jó téma, a társaság, a technika, a kényelem...

2022. május 01.

A 9.D osztály kirándulása a Királyerdő-hegységbe

Kihasználva a vakációs napokat április 23-25. között Réven kirándultunk. A Királyerdő rendkívül sokféle tájelemei, látnivalói közül nem hagyhattuk ki a Zichy-cseppkőbarlangot, amelynek teljes hossza 2700 m. Vezetőnket, Istit követve kis csoportunk csupán a barlang egyharmadát járhatta be, de így is számos érdekes cseppkőalakzatot láttunk.

A barlang megtekintése után kicsit túráztunk. Miután egyesek megmártóztatták lábaikat a vízesés jó hideg vizében, a  piros pontot követve túráztunk kicsit, és gyönyörködtünk az erdőség tavaszi színeiben.

A túra után jól estek a finom falatok, majd szabad program következett. Természetesen az esték is remek hangulatban teltek: volt zene, tánc, társasjátékozás, beszélgetés, bulizás.

2021. október 30.

Célkeresztben a szórakozás

Október első napján összecsaptak a 9. D osztály tanulói. Persze nem az iskolában, hanem a száldobágyi erdő paintball pályáján. Ropogtak a fegyverek, süvítettek a festékgolyók, és közben, az apró-cseplő sérülések ellenére jó hangulat uralkodott. A gyerkőcök komolyan vették a feladatot, stratégiát dolgoztak ki, szervezetten támadtak, és minden tőlük telhetőt beleadtak a játékba. A négyfordulós összecsapást végül a "zöldek" nyerték a "feketékkel" szemben! Remélem, hogy a kék foltok hamar el fognak tűnni!

Iskola másként

Órarend

Ady 250

Egy polc, egy könyv

A könyvtáros ajánlata

"...nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." Tamási Áron