Nyári Rákóczi tábor Sátoraljaújhelyen

2021. szeptember 12.

Az Ady Endre Elméleti Líceum diákjainak egy csoportja augusztus 1-6. között részt vett a Rákóczi Szövetség Kárpát–medencei Középiskolások táborában. A tábort a hagyományokhoz híven csodálatos környezetben, Sátoraljaújhelyen szervezték meg. Az egész Kárpát -medencéből csaknem 500 diák érkezett meg tanárai kíséretében a  gyönyörűen felújított táborba, ahol szépen rendezett környezet és kényelmes szobák várták a résztvevőket.

A diákok és a tanáraik idén is találkoztak a Magyar Kálvárián és az egy hét alatt változatos programokon vettek részt. Előadásokat hallgattak, részt vettek anyanyelvi vetélkedőn és kvíz- esten, megismerkedtek a pirográfia technikájával, kipróbálták az íjászatot, sportvetélkedőkön mérték össze erejüket, a táncházban néptáncokat tanultak, kirándulásokon vettek részt, megnézték a Füzéri várat és sárkányhajóztak a Bodrogon.

A tartalmas időtöltésen túl a tábor lehetőséget nyújtott az ismerkedésre, a kapcsolatok megteremtésére a különböző országokból érkező magyar diákok között, hozzájárulva így a nemzeti összetartozás érzésének a megszilárdításához.

Apáti Tímea

Adysok mondták a rendezvényről:

,,Nagyon örülök, hogy eljöhettem a Rákóczi Szövetség által szervezett táborba. Nekem nagyon tetszettek a séták, főleg a Magyar Kálváriára való séta. A hosszú sétának meg volt a maga előnye, például, hogy sokat beszélgettünk és jobban megismerhettem a diáktársaimat az úton. Emellett nagyon gyönyörű volt a táj is.’’ Csákányi Zita

,,A kedvencem a Fehérvárra való séta volt, mert nagyon szép volt a kilátás és felfedezhettük az egész vár területét.’’ Czegő Emőke

,,A társaság nagyon jó volt, a rengeteg program közül a kedvencem a kvíz -est volt, mert tartalmas és egyben szórakoztató is volt.’’ Oprea Kinga Erika

,,Programokkal teli hat napos tábor volt.’’ Ambrus Kinga Orsolya

,,Szép helyeken jártunk és izgalmas programokon vettünk részt. Sok új ismerősünk lett.’’Lőrincz Jázmin

,,Véleményem szerint nagyon jó volt. A közösség szuper volt, a vezetők és a szervezők pedig nagyon szimpatikusak.  A program kicsit zsúfolt volt, de cserében csodálatos táj fogadott.

Iskola másként

Órarend

Ady 250

Egy polc, egy könyv

A könyvtáros ajánlata

"...nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." Tamási Áron