2024. február 26.

Adysok a budapesti Rákóczi Vezetői Fórumon

A kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából hasznos, élménydús, nemzeti összetartozást erősítő, gazdag kiránduláson és egy vezetői fórumon vettünk részt Budapesten. A Rákóczi Szövetség Vezetői Fórumán az Ady Endre Elméleti Líceumot a Rákóczi Szövetség helyi szervezetének vezetősége, iskolánk 3 diákja, Izsáki Zsanett(X.E), Fodor Vivien(X.F) és Kulcsár Kamilla (X.B) képviselte, Takács Péter tanár úr kíséretében.

2023. szeptember 30.

Partiumi kirándulás a Rákóczi Szövetséggel

Szeptember utolsó hétvégéjén részt vehettünk a Rákóczi Szövetség által szervezett Partiumi kiránduláson.

Pénteken indultunk Nagyváradról a Kanonok- sorról, első megállónk Aradon volt. Itt elidőztünk pár órát, majd a 13 aradi vértanú emlékhelyénél csatlakoztak hozzánk magyarországi társaink, és együtt indultunk tovább Temesvár irányába.

2022. június 09.

Sátoraljaújhelyen jártak a Rákóczi-tábor résztvevői

Sátoraljaújhelyen jártak a Rákóczi-tábor résztvevői Remekül telt a hétvége, rengeteg új barátra, és felejthetetlen élményekre tettünk szert. A kísérő tanárunk Takács Péter volt.

2020. május 31.

Téglák a falban

Kedves kiadvány végzőseinkről, a Rákóczi Szövetség támogatásával. Az adysokról a 35. oldaltól olvashatnak.

Köszönjük!

2020. január 31.

Középiskolás vezetői fórumon vettünk részt Budapesten

Középiskolás vezetői fórumon vettünk részt Budapesten A nagyváradi Ady Endre Elméleti Líceumot négyen képviseltük:  Nagy Kira és Papp Zsanett a 11.A-ból, Szabó Gréta és Vas Virág a 10.A-ból, vezetőnk pedig Cseke Sándor református vallástanár volt.

2019. október 23.

Gloria Victis Emlékünnepség és Ifjúsági Találkozó

Mint minden évben, a nagyváradi Ady Endre Elméleti Líceum diákjai az idén is részt vettek az október 22-23. között Budapesten, a Rákóczi Szövetség által szervezett Gloria Victis 1956- os Emlékünnepségen és Ifjúsági Találkozón.

2019. október 22.

Gloria Victis 2019 - történelmi vetélkedő

Gloria Victis 2019 - történelmi vetélkedő A Rákóczi Szövetség által szervezett Gloria Victis 2019 történelmi vetélkedőn iskolánkat a következő csapat képviseli: Holló Blanka XI.A, Papp Richard IX.E és Guba Áron IX.E. Sok sikert kívánunk nekik október 22-23-án Budapesten!

2019. július 18.

Sátoraljaújhelyi táborozás a Rákóczi Szövetséggel

Adys diákokként részt vehettünk a  Rákóczi Szövetség sátoraljaújhelyi táborában. Érkezésünk napján  színes karszalagot és  rákóczis pólót kaptunk, majd, miután megkaptuk a szobáinkat is, megismerkedtünk a tájjal, és elindultunk  felfedezni a tábort.

2019. június 08.

Debreceni kirándulás a Rákóczi Szövetséggel

Debreceni kirándulás a Rákóczi Szövetséggel Rákóczi Szövetség által meghirdetett június 4-i diákutaztatási pályázat keretében, június 8-án több osztály (IX., IX.F, X.C, X.D, XI.C) diákjai hasznos és élménydús kiránduláson vehettek részt Debrecenben. A kálvinista Rómaként is emlegetett városban a sok látnivaló közül a Református Kollégium Múzeumának meglátogatásával kezdtük. A kollégiumot nem véletlenül nevezték „az ország iskolájának”, hiszen Lúdas Matyi, Toldi Miklós és Nyilas Misi megalkotói is e falak között tanultak.

2019. június 04.

A Nemzeti Összetartozás Napján Sátoraljaújhelyen

Június 4-én iskolánk diákjai részt vettek Sátoraljaújhelyen a  Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából szervezett találkozón.

A programok között volt táncház, robotika bemutató, érzékenyítő foglalkozás a „Nem adom fel alapítvánnyal”, Takaró Mihály irodalomtörténész előadása, filmvetítés, Szabó Balázs- koncert és tűzijáték.

2019. április 18.

Budapesti utazás a Rákóczi Szövetséggel

A nagyváradi Ady Endre Elméleti Líceumban működő Rákóczi Szövetség diákszervezetének tagjai kirándulást szerveztek március 30-31-én  Budapestre.  A szervezet sikeresen pályázott, és elnyerte a Rákóczi Szövetség március 15-re felkínált diákutaztatási támogatását. A kirándulás megszervezését Apáti Tímea, Ardelean Klementina és Takács Péter tanárok vállalták fel.

2019. április 12.

Cultura Nostra című történelmi verseny

A Rákóczi Szövetség és a Pannonhalmi Főapátság évről évre meghirdeti Cultura Nostra címmel történelmi versenyét. A vetélkedő küldetése a magyar fiatalság összetartozás-tudatának megerősítése és a magyar történelem egy-egy fontos fejezetére vonatkozó ismeretek elmélyítése.

260 beiratkozott csapatból iskolánk által indított - Holló Blanka,Vas Anikó,Kéri Annamária (10. A osztályos diákok) összetételű csapat a Cultura  Nostra  címmel   meghirdetett   történelmi vetélkedő döntőjébe jutott – mint Erdély egyetlen képviselője. Felkészítő tanár Ardelean Klementina.

2019. március 20.

Közösen ünnepeltünk március 15-én

Három iskola ünnepelte együtt március 15-ét,  s ez megsokszorozta nemzeti ünnepünk értékét. 1848. március 15-ére emlékeztünk együtt. Nemzetünk életében az olyan történelmi sorsfordulók egyike ez a nap, amely által többnek és igazabbnak tudhatjuk magunkat, érezzük egy közösség összetartozását. Az 1848-49-es szabadságharc hősei hazafiságunk példaképei, akik megmutatták, hogy összetartással érhetőek el a nagy dolgok, és ez ugyanúgy, ahogy a 19. században, ma is igaz.

Az Ady Endre Elméleti Líceum ez alkalommal két debreceni iskolát látott vendégül. Együtt ünnepeltünk a Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium és a Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakgimnáziumának  tanáraival és diákságával.

2019. március 13.

A Rákóczi Szövetség diákszervezete fogadta a mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium diákjait Március 11-én a mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium diákjai és  tanárai látogatták meg iskolánkat. A csoportot az iskolánkban működő Rákóczi Szövetség diákszervezete fogadta.

2019. március 07.

A Rákóczi Szövetség Középiskolás Vezetői Fóruma Budapesten

A Rákóczi Szövetség Középiskolás Vezetői Fórumát március 1-3. között Budapesten rendezték meg. Az eseményen közel 300 diák vett részt, köztük iskolánk diákjai is, mégpedig: Balogh Dóra, Balogh Renáta, Belényesi Andrea, Kacsó Éva és Veres Bernadett, akiket Ianc Dorotea tanárnő kísért el. A program péntek este vette kezdetét, Csáky Csongor, a Rákóczi Szövetség elnöke ünnepélyes beszéddel köszöntötte a jelenlévőket. Ezt követően a Szomszédaink, a magyarok című filmet tekinthették meg. Vacsora után pedig az ismerkedés zajlott. A szombati napon a szövetség tájékoztatta a diákokat és a pedagógusokat az idei év pályázati lehetőségeiről és a diákokat érintő rendezvényekről. Sor került egy ünnepi megemlékezésre is a Kossuth téren, ahol az elhangzott beszédek és a koszorúzás mellett a 300 Kárpát-medencei középiskolás diák kirajzolta II. Rákóczi Ferenc címerét az emlékévhez kapcsolódva. Meglátogatták az Országházat, majd egy szerfelett érdekes előadást tekintettek meg. A hétvégét Hegedűs Endre zongorakoncertje zárta vasárnap. Mindnyájunk számára tartalmas hétvége volt. Itt tapasztaltuk meg igazán az összetartozás értékét és fontosságát. – Veres Bernadett, 11. E, az iskolai szervezet diákelnöke

2018. október 11.

A Rákóczi Szövetség diáktagjainak megbeszélése

A Rákóczi Szövetség iskolánkban működő diákszervezete az idei tanév első gyűlését tartja 2018.10.12-én, pénteken 10.20 órától (nagyszünetben). Minden tagot és érdeklődőt, diákokat és tanárokat, szeretettek várunk a könyvtár olvasótermében.

A helyi szervezet vezető tanárai

2018. május 25.

Kirándulás a Rákóczi Szövetséggel

A Bihar megyei iskolák közül egyedül az Ady Endre Elméleti Líceum diákjai vettek részt a Rákóczi Szövetség Felvidéki Séta programján. Az adys diákoknak vajdasági, magyarországi és felvidéki társaikkal három napon keresztül tartalmas, élményekben gazdag kirándulásban volt részük.

2018. február 16.

XXX. Kárpát-medencei középiskolás vezetőképző

Nagy örömmel vettünk részt a Rákóczi Szövetség által szervezett XXX. Kárpát-medencei középiskolás vezetőképző programon. A rendezvény február 16. és 18. között zajlott Budapesten, és két kiváló tanulónkat, Veres Bernadettet és Jakabffy Borókát (X. E) gazdagította sok szép emlékkel és tapasztalattal. Idén a program fő témája az ifjúság és az érték  volt. A jó hangulatú együttlét számos élménydús előadást és kulturális programot kínált. A diákokat Ianc Dorotea angoltanárnő kísérte el.

Iskola másként

Órarend

Ady 250

Egy polc, egy könyv

A könyvtáros ajánlata

"...nem is lehetünk más célra ebben az életben, mint hogy megismerjünk mindent, amennyire lehetséges: a tarka és zegzugos világot, a megbocsátandó embereket, az egymásra morgó népeket; s amikor mindent megismertünk, amennyire lehetséges, akkor visszamenjünk oda, ahol otthon lehetünk." Tamási Áron